“Dit is geen vleesreclame”

Deze week hangen er posters van Nederland Vleesland in Haarlemse abri’s. Een actie van Nederland Vleesland omdat reclame voor vleesproducten verboden dreigt te worden in de straten van Haarlem.

Nederland Vleesland is het er niet mee eens wil met een eigen abri-actie in Haarlem een punt maken. “Vlees staat immers gewoon in de Schijf van Vijf, is voor alle leeftijden een belangrijke bron van essentiële voedingsstoffen en past uitstekend in een gezond en gevarieerd eet- en leefpatroon. Het heeft dan ook een belangrijke, traditionele plek in de Nederlandse eetcultuur.”

 

 

“Nederlandse consumenten verdienen een genuanceerder beeld”

Het overgrote deel van de Nederlanders (94%) kiest zeer regelmatig vlees als belangrijk onderdeel van het dagelijks menu. Nederland Vleesland stelt dat die vele Nederlandse consumenten een beter en genuanceerder beeld verdienen, dan wat zo vaak voorgeschoteld wordt door een kleine minderheid. “Een reclameverbod past daar niet bij.” Aldus het initiatief.